diumenge, 31 de maig del 2026

Seguim picant pedra! Seguim endavant!

El passat dissabte dissabte els Fluorescents vam actuar a Esplugues de Llobregat amb motiu del 32è aniversari dels Castellers d'Esplugues, compartint plaça també amb els Castellers de Cerdanyola, en una diada marcada pel bon ambient, les estrenes i el treball col·lectiu a plaça, on hi vam fer: 2Pde4, 3de6a, 3de7, 4de6a, Pde5, 2Pde4.

Vam iniciar l’actuació amb 2Pde4 simultanis d’entrada, donant pas a una diada que ja apuntava molt bones sensacions des del primer moment. A primera ronda vam descarregar un 3de6 amb l'agulla, el primer de la temporada, que vam completar amb solvència, deixant clar que la mirada ja està posada en fer-lo créixer un pis més ben aviat.

Pde5 descarregat. Foto: José de la Llave
3de7 descarregat. Foto: José de la Llave
A segona ronda vam descarregat el quart 3de7, de l'any i el novè de la història dels Fluorescents, un castell que ja s’ha convertit en habitual aquesta temporada i que continua aportant molt bones sensacions i donant-nos moltes alegries. Per tancar les rondes de castells, a la tercera ronda vam descarregar un 4de6 amb l'agulla molt plàcid i solvent, mantenint el bon ritme de la diada i demostrant una vegada més la solidesa i treball del conjunt de la Colla.

3de6a descarregat. Foto: Santi Estruch
4de6a descarregat. Foto: José de la Llave
La ronda de pilars va deixar un dels moments més celebrats i més importants de la jornada, amb la recuperació i consecució del Pde5, també inèdit aquesta temporada, el qual es va conver en el més matiner de la nostra història, omplint la plaça d’eufòria i alegria Fluorescent!

Per tancar l’actuació, vam completar, novament, 2Pde4 simultanis, posant punt final a una molt bona diada pel conjunt dels i les Fluorescents. La jornada també va estar marcada per diverses estrenes molt prometedores, el gran ambient viscut a plaça i l’ajuda mútua a les pinyes de les Colles presents a plaça durant tota l’actuació. Una diada per gaudir-la i de la qual sortim reforçats!

2Pde4 d'entrada. Foto: Santi Estruch
2Pde4 de comiat. Foto: José de la Llave
Aquesta diada ens va servir per tornar a recuperar sensacions després de l'ensopegada a Sant Boi, i amb la vista posada ja a la diada de Cubelles de la propera setmana per tornar a ser grans, per tornar a fer història! Ara arriba el millor! Som-hi Fluorescents! 

dimecres, 27 de maig del 2026

La prèvia: Aniversari dels Castellers d'Esplugues

Aquest proper dissabte 30 de maig, tenim una nova cita per seguir treballant i per seguir sumant. Encarem aquesta diada a Esplugues com una nova oportunitat per seguir consolidant i millorant la bona feina que estem fent als assajos. Cada diada compta, cada passa suma i nosaltres seguim i seguirem mirant amunt. Intentarem tornar a ajuntar els dos castells bàsics de set i, qui sap. si alguna altra estrena aquesta temporada!

On actuem?
Al Parc del Pou d'en Fèlix d'Esplugues, a les 11:30 hores del matí.

Amb qui actuem?
Amb els Castellers d'Esplugues i els Castellers de Cerdanyola


dimecres, 20 de maig del 2026

Caure i ressorgir: allò que ens fa grans.

Aquest passat diumenge 17 de maig vam actuar a casa, a la Festa Major de Sant Boi, on hi vam fer: 4Pde4, 3de7, 4de7a(i), 4de7, 5de6, 2Pde4. Diumenge teniem una cita important, una diada exigent, a l'alçada de les grans diades de la Colla. Una diada en la que vam demostrar l'ambició i les ganes de fer un pas més. Una diada que ens va mostrar la cara més amarga dels castells, amb una caiguda dura, de les que fan mal. Una diada on, malgrat tot, també vam demostrar coratge, orgull i determinació per ressorgir. per tornar a aixecar-nos.

3de7 descarregat. Foto: Jose de la Llave

Vam iniciar la diada amb un Pde4 de dol en record del Pedro, pare de la nostra estimada Marta que malauradament ens va deixar fa unes setmanes. Tot seguit, 3Pde4 simultanis per començar l'actuació. A la primera ronda ja vam deixar clares les nostres intencions: 3de7 descarregat. Solvent, però aquest cop, una mica més treballat del normal. Hi havia nervis i no és per menys. A la segona ronda encaràvem el gran castell, el nostre sostre: el 4de7 amb l'agulla. Un castell descarregat únicament un cop i que Sant Boi, la seva plaça i la seva gent mereix. Malgrat pujar ferm i amb bones mides, es va anar obrint i perdent forma, fins a cedir a la sortida de l'enxaneta de l'estructura del quatre. Injust, molt injust que el castell acabés així.

4de7 descarregat. Foto: José de la Llave
5de6 descarregat. Foto: José de la Llave

En una situació així, qualsevol altra colla hagués rebaixat pretensions, i hagués acabat la diada amb castells de sis per no arriscar. Però si alguna cosa tenim els Fluorescents és que som tossuts i persistents, i vam demostrar caràcter i determinació plantant el 4de7 a la tercera ronda. El ressorgir d'una caiguda lletja i que feria el nostre orgull. Resultat: castell descarregat i l'aplaudiment d'una plaça que valorava l'esforç i el compromís per oferir tot el millor que tenim. Vam tancar la diada a la ronda de repetició amb un testimonial, però important 5de6 (el primer de la temporada) que ens ha de servir per pujar-lo un pis en un futur no molt llunyà.

Pde4. Foto: Rubén Carreño
2Pde4. Foto: José de la Llave
La diada de diumenge no era la que esperàvem, ni molt menys, però ens va demostrar que som molt grans, que sabem aixecar-nos quan l'adversitat ens colpeja i que allò que ens fa grans son les ganes de seguir creixent i de seguir avançant, amb constància i determinació. Encara queda molta temporada per davant. I continuem avançant, aprenent, superant-nos i demostrant que aquesta Colla no es rendeix ni deixa mai de mirar amunt! Som-hi Fluorescents!

dimecres, 6 de maig del 2026

Prèvia: Vigílies de Sant Ponç a Sant Cugat del Vallès

Aquest proper dissabte 9 de maig, tenim una nova cita per seguir treballant i per seguir sumant. Gairebé a les portes de la diada més important del primer tram, que serà a la Festa Major de Sant Boi, encarem aquesta diada a Sant Cugat del Vallès (ciutat que visitem per primer cop) com una nova oportunitat per seguir consolidant i millorant la bona feina que estem fent als assajos. Cada diada compta, cada passa suma i nosaltres seguim i seguirem mirant amunt.

On actuem?
A la Plaça Barcelona de Sant Cugat del Vallès, a les 18:00 hores de la tarda.

Amb qui actuem?
Amb els Castellers de Sant Cugat i els Matossers de Molins de Rei